Thursday, November 3, 2011

Datuk Lee Chong Wei Juara lagi!!

TAHNIAH!!.. Sekali lagi Datuk Lee Chong Wei Berjaya mengharumkan nama negara apabila menjuarai satu lagi siri super terbuka Perancis 2011.



Jaguh badminton nombor satu negara dan juga merupakan pemain badminton nombor satu di dunia berjaya mengenepikan saingan pemain Jepun, yakni Kenichi Tago. Dalam pelawanan dua set itu, Datuk Lee Chong menang 21-16, 21-11. 


Sebelum ke pelawanan akhir, Datuk Lee Chong Wei menghadapi cabaran sukar di peringkat separuh akhir menentang pemain China, Chen Long, yang juga merupakan Juara terbuka Jepun dan Juara terbuka denmark minggu lalu. Hasrat Datuk Lee Chong Wei untuk menbalas dendam kekalahan tercapai apabila menang 23-21,17-21,21-15 ke atas pemain China itu. Pelawanan tiga set 1 jam 17 minit itu sangat mendebarkan dan kita bersyukur keran Datuk Lee Chong Wei masih boleh bangkit menewaskan pemain China yang sedang meningkat naik itu. 



Semoga Datuk Lee Chong Wei akan terus menyinar di persada antarabangsa sekali gus dapat meraih sebutir pingat emas di Sukan Olimpik London 2012.

Sukan Maju, Negara Terbilang!

No comments:

Post a Comment

Hak Milik Persendirian Ricky Hyn Dae